Mediameiske’s Weblog

Archive for december 15th, 2008

Ik lever niet zo snel kritiek op tv-programma’s. Zelf voor tv werken heeft me duidelijk minzamer gemaakt. Maar nu moet het me toch van het hart: Toen ik gisteren tijdens een zapronde even bij het Sportgala bleef hangen, kreeg ik plots last van plaatsvervangende schaamte. Ik was net op tijd om een “grappig” filmpje met in de hoofdrol Kim Gevaert en Philippe Geubels mee te pikken. Juist: “grappig” omringd door grote aanhalingstekens, want mijn god, wat was dat flauw zeg. Nochtans kan ik die Geubels wel hebben. Zelfs z’n “ik vertel alles op dezelfde toon, dan wordt het vanzelf grappig”-gimmick ben ik nog lang niet beu. Helaas was de stand upper overgeleverd aan een inspiratieloze scenarist die of weinig tijd had of dringend met vakantie moet. Of had Geubels het filmpje zelf bedacht?

Misschien volgden er later in de uitzending nog filmpjes die wel grappig waren, maar ik heb er de brui aan gegeven. Nochtans kan ik wel wat hebben als het op flauwe moppen aankomt (think Urbanus). Maar dit was gewoon onnozel en een nationale omroep onwaardig.


Blog Stats

  • 4.462 hits
december 2008
M D W D V Z Z
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031