Mediameiske’s Weblog

Badpakkenspecial

Posted on: augustus 9, 2008

De Rode Loper brengt de hele zomer lang een reeks over de making of van P’s Badpakkenspecial. In principe zijn zo’n reportages altijd een beetje meer van hetzelfde: je ziet een mooi landschap waarin een mooi badpak flaneert en in dat mooie badpak zit één of andere sexy babe. Als die babe haar mond opent, komt er meestal iets uit in de trant van: “Ik beschouw mezelf niet als een babe” en “Ik ben zeer vereerd dat P-Magazine me uitgenodigd heeft”. Voor de diepgaande interviews moet je dus zeker niet kijken.

Heren die verlekkerd zijn op welgevormde vrouwenlichamen letten er wellicht niet op, maar bij P hebben ze echt wel goeie stylisten. Dus kijk ik naar dit soort reportages voor de nieuwe badmode onder het mom van: “Ooit, als ik vijftien kilo minder weeg is dat misschien weer iets voor mij.”

En terwijl ik mezelf zit te sussen met dit soort illusies let ik ook op het knappe montagewerk. Want daar zijn ze toch wel sterk in bij De Rode Loper. Zoals met de reportage van deze week over de shoot van Roxane. De zangeres moest van de fotograaf haar grenzen verleggen en ondervond zo aan den lijve dat babe spelen een levensbedreigende job kan zijn. In de montage hadden ze zich er vanaf kunnen maken met een creepy muziekje, maar nee: Iemand is daar op het idee gekomen om de boel à la The Ring aan mekaar te plakken. En het resultaat is zo goed dat ik er terstond rillingen van kreeg. “The Ring ft. Roxane” kan je hier bekijken.

2 Reacties to "Badpakkenspecial"

Toevallig zag ik uitgerekend ook net dit stukje met Roxane en ze verklaarde “dat ze er helemaal geen probleem mee had als een babe beschouwd te worden”.

Klopt, ze is inderdaad een uitzondering op hetgeen ik in de eerste alinea schreef. En het siert haar ook wel dat ze er zo no nonsense over doet.

Plaats een reactie

Blog Stats

  • 4.462 hits
augustus 2008
M D W D V Z Z
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031